Malin

En blogg om mig

jobb

Publicerad 2012-01-02 18:38:55 i allmänt,

Hemkommen efter jobbet. Det var vääääldigt lugnt idag, hade nog två pers i kö som mest. Hahaha. Men då fanns tid till annat, till exempel att byta prislappar vid all snus... Jobbigt, men sånt som behöver göras när det var 1 januari igår. Rulltobaken hade gått upp med 50kr. Totalt sedan oktober (ungefär) har den tobaken gått upp med 100kr. Galet!

På tåget hem (det var ett sj-tåg) så var det smockfullt! Hittade ingen plats i första eller andra vagnen. Fick gå till tredje där det fanns gott om plats. Då blev jag himla fundersam, TÄNK OM JAG SITTER I FÖRSTA KLASS, paniken var ett faktum. Satt på helspänn, ringde mamma och hoppades att det skulle gå himla fort till Arvika. Som tur var hann aldrig konduktören till min vagn, så behövde inte ens visa biljetten. Sen när jag kom ut kollade jag på tåget och där stod det "2 kl.", så jag satt ju rätt också! Men känslan, fyfan. Ska aldrig mer åka SJ... Inte utan platsbiljett iallafall!

Nu ska jag njuta av att vara hemma! (läs, ensam hemma)


Tofsfrisyr!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2012-01-03 20:26:20

har priset stigit så mycke?:o helt sinnes!

jobbar du på ica elle nå?8-):)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela