Malin

En blogg om mig

Dag 11 – Mina föräldrar

Publicerad 2011-09-25 14:28:41 i 30 dagar,

Okej, nu kör jag och hoppas på att jag har bilder på mina föräldrar på datorn!

Vi börjar med min mamma. Världens bästa mamma! Det är även henne och bor hos. Hon är född för längesen och fyllde 50år i våras! Då hade hon en brakfest för sin familj och sina vänner. Hon brukar lyssna på dansband, till min förtvivlan. Och hon brukar även vara ute på helgerna och dansa till alla möjliga dansband. Jag är glad så länge jag slipper se henne gå runt här hemma och dansa till den musik jag lyssnar på. Även fast det händer, och då bryter jag ut i högsta möjliga skratt. Det är helt underbart.
Jag och mamma brukar ofta bråka med varandra, inte så konstigt när man ses varje dag på en yta av 80kvm någonting. Vi går varandra på nerverna helt enkelt. Plus att båda har ganska kort stubin så det tar inte lång tid innan vi börjar skrika på varandra istället för att prata i ett normalt tonläge. Men jag älskar min mamma ändå, och det vet hon. Även fast jag inte visar det så ofta..
En bra sak med min mamma är att hon är så lätt att dissa eller skrämma. Jag och Jonna retar alltid mamma och hon brukar inte alltid förstå att vi retar henne. Sen när hon ska försöka komma med en motkommentar brukar den alltid sluta med att hon dissar sig själv. Då dör vi lite mer, jag och Jonna.
Men min mamma är bäst, hon dansar snyggast och sjunger som en operakvinna, eller det är vad hon själv tycker det låter som. I verkligheten är det bara en massa toner som inte har något sammanhang och som går i varandra.


Mor under hennes kalas!

Min pappa då, han heter Mats och har likadana initialer som mig. Supercoolt, jag vet. Honom träffar jag inte så ofta som jag egentligen vill, men jag har aldrig tid att åka dit, vilket är väldigt synd. Men jag får försöka ta mig tid att åka till Tömte och träffa honom och kattan!
Pappa har världens sämsta humor, en så dålig humor att man inte kan låta bli att skratta åt hans sämsta skämt! Tror även att jag fått hans sinne för humor då jag kommer på mig själv med att säga världelösa skämt och sen påpeka att "detta skulle pappa skrattat åt".. Men när jag säger skämten är de mycket mer roliga än när pappa säger dem! Haha.
Pappa är också en som gillar att dansa och sjunga. Dock gör han det alltid på skoj och brukar dra med en upp i en bugg, eller bara fridans. Helst skulle han nog vilja dra ihop hela skolan, och sen skämma ut mig inför allihopa. Det är något han är bra på, att skämma ut mig. Helst med sång, men kanske med en liten dans.
Men min pappa är bäst och bor på världens bästa ställe.


Pappi på Liseberg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela