Malin

En blogg om mig

Dag 22 – Det här upprör mig

Publicerad 2011-11-24 07:00:00 i 30 dagar,

Mobbing och djurlpågeri. Det får mig så himla förbannad.

Detta med mobbing då. Jag vet hur hemskt det är att vara på båda sidorna (men ändå inte vara delaktig) jag har sett det. Det är hemskt. Men jag är för feg för att göra något när jag ser det. Jag är för liten för att gå mellan, jag skulle säkert lika lätt kunna bli nerdägd. Jag hatar mobbing, helt enkelt.

Samma sak med djurplågeri. Jag såg en film som fanns på Aftonbladet för ett tag sen. Där visades hur illa höns och kycklingar behandlades på en av fabrikerna någonstans (minns inte om det var i Sverige eller inte). Hönsen svängdes runt i ett snöre runt en medarbetare, av samma arbetare. De brände bort näbbarna på små kycklignar. De klämde död på dem genom att trycka på nacken. Det var hemskt. Jag vet inte vad jag ska säga. Börjar nästan grina nu när jag skriver. Blir så fruktansvärt arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela