Malin

En blogg om mig

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Publicerad 2011-11-21 17:44:00 i 30 dagar,

Måste nog välja ett ögonblick från vår show. För det var så himla roligt och jag saknar det till tusen!


Och jag måste välja detta ögonblicket. Det är när Johannes egentligen skulle köra en scen där han var en ofantligt långsam roddare som snubblade på kablar och var allmänt trög och dålig. Istället går han fram till en mikrofon och säger "nu ska det egentligen vara en scen där jag är en usel roddare. Men jag vill inte göra den. Tobbe, ge mig en gitarr" Tobbe var då vår ljustekniker. Det var han, Johannes och vår ljudtekniker Fredrik som hade kllurat ihop detta.
Johannes får iallafall en gitarr och säger "jag tänkte köra en liten sång, nämligen teddybjörnen fredriksson". Han dra ett ackord på gitarren, som är hur ostämd som helst. Det blir asgarv i hela publiken, och även vi bakom scenen håller på att dö. Sen försöker han hitta tonen och börjar sjunga, falskt som tusan till den hemskaste gitarren ni kan tänka er. Han kör refrängen, tackar för sig och går därifrån.
Efteråt är det hur svårt som helst att hålla sig seriös och vi skrattar så vi gråter. Det måste vara ett av de roligaste ögonblicken i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela