Malin

En blogg om mig

Dag 16 - 10 låtar som får mig att känna mig på 10 olika sätt

Publicerad 2011-11-05 21:51:00 i allmänt,

Det finns så många låtar som får mig att känna på massa sätt. Mest finnas det låtar som får mig att känna mig ledsen. Jag förknippar väldigt många låtar med sorg, jobbigt, men sant. Värst är det med de låtar som är glada i sig, men som gör mig så ledsen efter något jobbigt minne. Men nu tar vi tio olika låtar!

Klaas & Bodybangers – Freak - Klaas Mix Edit
Denna får mig att vilja dansa, att vilja röra axlarna och skutta runt. Varför? Jo, den är med på Jamen, såklart.

Ben Folds – The Luckiest
Detta är en låt som jag känner mig väldigt romantisk till. Den har nog en av världens finaste text och får mig att känna mig kär och underbart, helt enkelt!

Beyoncé – Best Thing I Never Had
Sentimental, men ändå "ha, där fick du!"-känslan! Svår känsla att förklara, men på ett ungefär sådär.

Johnossi – No Last Call
Jag blir jättegalen och vill sjunga högt som f-a-s-e-n!

Mando Diao – How We Walk - MTV Unplugged
Den här låten blir jag enbart glad av. Enbart.

Robyn – Call Your Girlfriend
Denna känslan är jättesvår att sätta ord på. Jag vet inte hur jag ska förklara den. Kanske något i stil med "men hallå, fatta då"

Gavin DeGraw – Not Over You
På ett sätt säger titeln allt.

Maskinen – Kärlek Vid Sista Ögonkastet
"Åh fyfan vad jag hatar kärlek" eller "kärlek suger", ni väljer själva

The Black Eyed Peas – Don’t Stop The Party
dansa, Dansa, DANSAAAA

Adele – Rolling In The Deep
"We could have had it all" säger väl det mesta.

Tio låtar var supersvårt. För det finns så många. Märk att knappt en enda låt får mig att känna mig glad, på det sättet. Jaja, det var tio låtar iallafall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela