Malin

En blogg om mig

Dag 15 – Mina drömmar

Publicerad 2011-11-04 11:22:00 i allmänt,

Innerst inne har jag nog tusen olika drömmar. Men det är en som verkligen sticker ut, som jag verkligen vill genomföra. Det handlar om vad jag vill göra efter gymnasiet, om vad jag vill jobba med i framtiden.

Det är såhär, jag ser supermycket på tv och fastnar alltid för kriminalserier, typ. Så som CSI eller Criminal Minds. Därifrån har jag fått mitt yrke. Jag vill bli kriminaltekniker. Satan vad spännande det verkar! Tänk er att få kolla fingeravtryck och kolla efter DNA. Det verkar så himla fantatiskt och kul.

Haken är den, man måste bli polis först. Och där är det ganska så svårt att komma in. För det första ska man vara minst 20 när man söker (=jag får ett års uppehåll efter gymnasiet, då ska jag jobba), man ska göra tester hit och dit - fystest, svenskatest, prata med psykolog. Och en massa annat. Det är inte barabara att bli polis..

Och när man väl blivit polis, ja då är det den roteln som man är anställd hos som avgör om man får gå utbildningen för kriminalteknik... Så det är en lång väg jag har framför mig. Till sist vill jag hamna i USA (faktiskt) på västkusten och jobba där som kriminaltekniker. Vi får se hur långt jag tar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela