Malin

En blogg om mig

17 maj 2011

Publicerad 2011-05-17 11:24:10 i allmänt,

Ojojoj. Jag är så galet sliten efter en hård natt i skogen och en hård orienteringsdag.

Det började med att jag gick ner med all min packning in på Konsum och handlade korv, powerbar och lite godis. Det innebar även att jag blev jättetidig och fick sitta och vänta på Edith och Thea. När de kom åkte vi till samlingsplatsen och väntade en stund. Sen gick första gruppen iväg, de skulle även sätta upp frågorna. Efter två frogor hade vi hunnit ikapp dem, men vi gick bakom hela tiden ända tills vi satt upp sista frågan, då drog vi om.

När vi kom fram satte vi upp tältet, det var jätteenkelt och gick hur snabbt som helst. Vi skapade ett Estetcamp lite snyggt sådär. Det var mysigt. Vi började göra maten direkt, dock hade vi s-t-o-r-a problem med att få igång elden, haha. Men tillslut funkade det och vi fick äta våran mat. Sen satt vi och pratade jättemycket och gick hinderbana och lite såna saker.

Runt tio gick jag och Thea in i tältet och spelade lite kort på Ediths mage, hehe. Sen försökte vi sova. Men någon himla tekniker stod uppe vid sitt tält och högg i en stubbe. Vi blev fly förbannade och kunde verkligen inte sova. Jag somnade runt elva-halv tolv och vaknade igen halv ett. Då hade någon tydligen smällt raketer! Men jag sov nog som en stock just då. Sen somnade jag om och vaknade av klockan kvart i sex. Härligt!

Vi gick upp och åt direkt, sen packade vi ihop sovsäckar och sånt innan vi tog ner tältet. Vi började vandra tillbaka till där vi startade ifrån för att kunna starta orienteringen. Vi var där typ tio i åtta och första starten var 08.26... Haha, lite väl tidiga kanske. Men då fick vi sitta där och vila upp oss.

Sen gick starten för mig 08.33, Amanda startade två minuter efter så vi möttes vid första kontrollen. Sen tog vi allt och var klara efter en timma och 44 minuter. Är supernöjd!

Bilder från detta kommer i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela