Malin

En blogg om mig

22 januari 2011

Publicerad 2011-01-22 11:15:46 i allmänt,

Goddag!
Tänkte skriva godmorgon först. Men jag ändrade mig.

Har nu suttit och skrivit ner alla roliga ortsnamn som fanns i en dassbok här hos pappa. Fina namn finns det. Tex "Barkön", "Håmojokk", "Lem", "Horred", "Runkesten", "Sexberget", "Rövattnet", "Rumpsjön" och "Mensträsk". Det kan vara väldigt underhållande, har sett ännu fler fina namn. Undrar hur många det var egentligen.



Alla dom här (det syns väldigt dåligt. men ni ser ändå) plus lika många till på två andra sidor! Så det var en del ortnamn, sjönamn, byar, ställen, naturobjekt, gator. Mycket underhållande ska jag säga er.

Annars idag ska jag inte göra något alls. Ta en övningskörningssväng med pappa bara. Måste bli jättebra nu inför halkbanan på onsdag. Kan inte misslyckas då.

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2011-01-22 13:23:43

Här i Torsby, på valberget, har vi ett ställe som heter Snoppåsen! :D:D:D:D:DDDDDDDDD))))))))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela