Malin

En blogg om mig

Dag 03 – Mina syskon

Publicerad 2011-08-18 13:34:00 i 30 dagar,

Oj, detta är något jag skulle kunna skriva ett helt kapitel om i min bok. Mina systrar, världens bästa för den delen. Jag vill börja med att berätta lite saker som vi har gjort tillsammans under vår uppväxt. Vi har "hittat på" massa lekar. Som att leka affär i trappan hos pappa, spela fotboll i mitt och Jonnas rum - med ett hundgosedjur som fotboll, vi har åkt saccosäck nedför trappan - vilket resulterade i att jag och Jonna gjorde kullerbytta ända ner och slog huvudet i klädhängaren, vi har haft cirkusar för mamma och pappa osv. Vi har verkligen gjort det mesta tillsammans och jag är så otroligt glad över att vi kommit så bra överrens som vi faktiskt har gjort <3

Vi börjar med den äldsta, Therese. Hon är fem år äldre än mig, alltså 23. Hon har nog lärt mig mest i livet, allt från att läsa till att gå. Eftersom hon var så mycket äldre än mig så härmade jag henne väldigt mycket och ville alltid leka med henne. Therese hade ett eget rum, vilket gjorde att vi inte kom varandra så nära som jag och Jonna gjorde. Men vi har alltid kunnat prata och umgåtts. När hon började på gymnasiet flyttade hon till Årjäng och där är hon bosatt sen dess. Hon och hennes pojkvän (och de är ju förlovade!) köpte ett hus där som de har fått i ordning så himla fint. Och nu i oktober ska de ha en bebis tillsammans! Helt fantastiskt och de vet att de alltid kommer ha en barnvakt till hands! Det är bara att ringa på mig så kommer jag direkt, haha.


Therese på hennes student <3

Då tar vi min andra syster då, Jonna. Hon är två år äldre än mig och henne får ni höra rätt mycket om hör i bloggen. Det beror på att vi inte bara är systrar, vi är verkligen som två kompisar, två bästa vänner. Vi har hängt ihop ända sen vi var små och det kommer sig för vi fick dela rum. Så vi har alltid hängt ihop, lekt med varandra, lekt med varandras vänner. Så vi har rätt lika umgängeskrets, eller mina vänner är vänner med Jonna och tvärt om. Så det är inga problem när någon av våra kompisar kommer hit, för då hänger den andra systern bara på! Även fast hon flyttade när hon gick på Lillerud, och nu senare när hon flyttade till Skara, så har vi alltid kunnat prata om allt. Vi vet vart vi har varandra och sådär. Vi har lika knäpp humor, vi har likadan musiksmak. Våran roligaste hobby tillsammans är att ta extremt fula kort. Det är vi experter på!


Jag och Jonna som färstingar i gräset <3

Jag försökte hitta en bild på alla oss tre tillsammans, men det finns verkligen inga. Httade inte ens när jag tagit på oss när vi var små. De finns nog på mammas dator. Men mina systrar är bäst, och de vet om det! <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela