Malin

En blogg om mig

önskemåltiden

Publicerad 2009-03-03 16:59:51 i ,

idag har vi (jag, matilda, sofie och ida) gjort våran önskemåltid i hemkunskapen. vi hade varmrätt och efterrätt.
som varmrätt hade vi hasselbackspotatis med marinerade fläskkotletter och bröd med fetaost i och grönsaker med nötter i. sen ahde vi örtagårdssås och drack apelsinjuice. det var så himla gott!
efterrätten bestod av chokladpanacotta med hallongrädde. panacottan var lite rinnig då den knappt hade någon tid att stelna på. och den var lite väl söt, men den var jättegod. hallongrädden skulle jag kunna äta allt som fanns. det var himmelskt gott!
allt var jättegott och det tog två timmar och tjugo minuter att bli klar med allt. diskning, matlagningen, dukning, utvärdering och allt. jag är jättenöjd med vad vi gjorde.

annars idag har skolan varit bra. hände inget speciellt. jo, vi gick igenom det sista på matteprovet och ska göra samma prov fast med andra siffror imorgon. haha, good luck säger jag. kommar faila igen. men sen missade vi kören pga att jag var tvungen att gå på språket, kan först inte missa två gånger irad och sen har vi prov nästa fredag då jag kände att jag verkligen behövde vara med.

ikväll är det desperata hemmafruar (jag kan knappt stava det på engelska, så jag kör med svenska översättningen!) och NCIS, jag missar the mentalist pga DH, men man får väl prioritera. sen KANSKE jag ser på gordon ramseys cookalong live! fast det håller på så länge, så vi får se om jag orkar.

på fredag åker jag till pappa. under helgen blir det öva på massa låtar och första stordansrepet för centralshow! jag gillart!


jag och jonna, my sis! såhär brukar resultatet bli när vi tar kort.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-03 17:08:49

Haha, HMMM, vem kan det vara som du har favoriserat? Jag har ju absolut INGEN aning :P Haha, ja Chace/Nate är NICE :D

Gött med grillad macka!

Postat av: karin

Publicerad 2009-03-03 17:09:19

det var jag som skrev, fast det fattade du nog ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela