Malin

En blogg om mig

ALLT OM BALEN!

Publicerad 2009-06-11 22:21:13 i ,

okej, nu kommer balen i stora drag. allt vi gjorde och hur det var och sådär!
(innan också såklart)

hemma gjorde jag det största, duschade, målade naglarna, och sådär. jag hann inte sminka mig, utan jag tog med mig smink och kläder till sofie. där sminkade jag mig, matilda fixade håret och bytte om! det blev mycket bilder (som kommer både hit och på bilddagboken).
sen runt tio över fem gick vi till solberga trappan. matildas pappa skulle ta kort på oss, det blev både seriösa, enskilda, grupp och flumkort! men det gillar vi och det blev många kort. matilda har lovat att skicka också! hihi. sen stod vi där under ett tag, för det småregnade och vi skulle inte vara på skolan förrens kvart i.
men halv gick vi mot skolan och där togs det ännu mer kort, massa kramkalas med fina ungdomar. tog klasskort, som jag också har. det kommer ut, lovar!
sen blev det dags att gå in mot matsalen! gick in klassvis, så vi gick in som trea. min klass tog bara upp ett bord, alla elever fick plats, men inte lärarna.! sen kom åttorna in, de som serverade! amanda serverade mig, jättesöt var hon!
till förrätt fick vi bröd med skagenröra (okej, inte världens lyxigaste, men vafan. vi fick NÅGOT iallafall..) och det var väl sådär gott. sen till huvudrätt fick vi potatisgratäng, grönsaker och kalkon! mycket gott var det. sen efterätten var rulltårta med en gräddklick på. vi drack cider till allt.

sen blev det dags att gå ut, det skulle nu röjas bord så vi kunde dansa! och OM vi dansade! alla var sköblöta, speciellt killarna. man blev dränkt bara man nuddade dem! ganska äckligt, men man fick stå ut. mohaha. det blev vals, macarena, ringdansen, fågeldansen, tryckare, "fritt" och massa annat kul! har inte dansat såhär mycket på lång tid! och skorna tog livet av mig, men jag tog av mig dem tillslut och dansade i strumpbyxorna, som gick sönder efter många danser! men det syntes inte och det kunde jag leva med!

men det var jättekul och nu laddar jag inför avslutningen imorgon! KVART I ÅTTA I MUSIKSALEN!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela