Malin

En blogg om mig

i'm back and fit for fight!

Publicerad 2009-08-17 22:48:39 i allmänt,

just nu är jag lite irriterad. eller, jo. det kan man nog kalla det.
det är nämligen såhär, att när vi var ute och fiskade, jag jonna och pappa så tog jag massa kort. efter en stund insåg jag att jag hade inställningen "klippbord" på men tänkte att, 'det borde ju gå och få över dom bilderna på något sätt till datorn' men bytte ändå inställning och tog fler kort.
och nu när jag tänkte lägga in bilderna, så går det inte på något sätt (vilket senare gav resultatet att jag inte lägger in några bilder från kameran alls idag!). jag försökte och försökte, de enda bilderna som ville komma från kameran till datorn var fyra bilder, två som affären hade knäppt för att pröva kameran, plus de två allra första bilderna jag tog med kameran när jag hade köpt den.

så jag gick in på en panasonic-hemsida i hopp om att det skulle finnas någon förklaring, läste igenom delar av instruktionsboken, men hittade na-da! då beslutade jag att skriva ett mail. sagt och gjort, jag skrev ett mail och nu väntar jag på svar, det kommer nog inte förrens imorgon, så jag tänker inte ens kolla min mail innan, för då blir jag bara besviken när jag ser att det har inte kommit in något mail.
på hemsidan stod det att den inställningen var bra för att fota kom-ihåg saker, som tidtabeller och dylikt, därför tror jag inte att man kan föra över bilderna, men man kan alltid hoppas på det bästa.

så nu håller vi tummarna för att jag får ett svar om att det går på 'dethär' sättet! då blir vi glada.
om någon har en likadan kamera som mig (panasonic DMC-TZ5 lumix), och vet hur man gör, om det går, får gärna höra av sig i en kommentar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela