Malin

En blogg om mig

hur ska detta gå?

Publicerad 2012-03-12 15:10:04 i allmänt,

Idag ska jag försöka mig på att göra egen mat. Jag brukar aldrig laga mat själv, inte ens när jag är ensam hemma. Antagligen lagar jag aldrig mat själv för att jag inte kan. Jag kan knappt göra makaroner.. Sen är jag rätt kräsen också, men det finns ju mat jag kan göra med saker jag tycker om! Så jag ska försöka lära mig och bli bättre. Därför ska jag nu laga mat (är ensam hemma, då är det bara jag som behöver smaka om det blir äcklligt). Ska göra plattpasta med baconsås. Ska nog improvisera lite, orkar inte gå efter recept, blir roligare att mixtra själv.

Om jag lyckas bra idag ska jag försöka laga mat hemma minst en gång i veckan, så mamma får vara försökskanin. Ska göra lite olika typer av mat, så att det inte bara blir pasta hela tiden.

Jag håller er uppdaterade på hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

21år gammal och bor i Arvika

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela